Repertuaras ir gastrolės

Corelli ir Telemannas: veidrodinis kambarys

2021 Gruodžio 3 Įvykęs renginys
1 val. 50 min.
14 Eur
Renginio laikas: 18.30 val. 
Renginio vieta: Klaipėdos koncertų salė
Klaipėdos kamerinis orkestras
Meno vadovas Mindaugas Bačkus
Dirigentas ir solistas Rodrigo Calveyra (išilginė fleita, Brazilija–Lietuva)
Solistė Renata Dubinskaitė (mecosopranas)
Dalyvauja Gertruda Jerjomenko (klavesinas, Latvija)
Programa: Georg Philipp Telemann, Arcangelo Corelli 


Pirmasis festivalio „Salve Musica“ žiedas išsiskleis barokinės muzikos programa

Klaipėdos koncertų salė klasikinės muzikos gerbėjams paruošė šventinės klasikos festivalio koncertų puokštę „Salve Musica“. Gruodžio 3 dieną, penktadienį, 18.30 val. barokinės muzikos programa išsiskleis pirmasis jos žiedas. Koncerte „Corelli ir Telemannas: Veidrodinis kambarys“ kartu su Klaipėdos kameriniu orkestru, vadovaujamu Mindaugo Bačkaus, muzikuos iš Brazilijos kilęs pripažintas barokinės muzikos specialistas Rodrigo Calveyra. Pasak jo, šioje programoje „girdėsime begalinę virtinę sąšaukų tarp italų ir vokiečių muzikoje gyvavusių įvaizdžių. Tai projektas, sukurtas bendradarbiaujant Klaipėdos kameriniam orkestrui ir senosios muzikos ansambliui „Canto Fiorito“ iš Vilniaus.“

Išilginės fleitos ir korneto virtuozas R. Calveyra koncertuoja kaip solistas su orkestrais Brazilijoje, Šveicarijoje, Italijoje, Argentinoje, Lietuvoje ir kitur. Jis dalyvavo prestižiniuose Europos ir Pietų Amerikos senosios muzikos festivaliuose. R. Calveyra yra Brazilijoje įsikūrusio ansamblio „Instrumentarium“ bei Vilniuje gyvuojančio tarptautinio senosios muzikos ansamblio „Canto Fiorito“ meno vadovas. Vienas iš minėto kolektyvo veiklos tikslų yra populiarinti Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės muzikinį paveldą. 

Koncerto su Klaipėdos kameriniu orkestru programą R. Calveyra komentuoja taip: „XVI ir XVII amžių sandūroje – baroko epochos pradžioje – Italija buvo naujų muzikos stilių lopšys. Iškilių to meto italų kompozitorių, kaip kad Claudio Monteverdi ar Francesco Cavalli, įtaka buvo juntama visoje Europoje. Vokiečių muzikai keliavo į Italiją mokytis pas didžiuosius italų meistrus. Vienas tokių buvo Heinrichas Schützas, mokęsis pas Giovanni Gabrieli ir C. Monteverdi Venecijoje. Po mokslų H. Schützas sugrįžo į Vokietiją ir ėmė kurti muziką, praturtintą itališkos muzikos elementais. Taip susiklostė nauja muzikos kalba, kuri vėliau vėl atkeliavo iki Italijos, taip sukurdama savotišką stilistinę kilpą tarp dviejų šalių. Dar vėliau italų smuikininkas ir kompozitorius Arcangelo Corelli, kurio kūryboje užgimė tokie ir šiandien žinomi žanrai, kaip sonata ir koncertas, kurį laiką tarnavo Bavarijos elektoriaus Maksimiliano II Emanuelio dvare. Po daugelio metų vokiečių kompozitorius Georgas Philippas Telemannas savo muzikoje naudojo daugybę itališkos kilmės elementų, tokių kaip koncerto formą ar itališko stiliaus ariją Uvertiūroje-siuitoje. Šioje programoje paliečiamos ir kitos abipusės įtakos, atsispindėjusios concerto grosso ir kantatos, siuitos ir koncerto žanrų, vokalinės ir instrumentinės muzikos jungtyse.“

Barokinės muzikos programą dar papuoš solistės Renatos Dubinskaitės (mecosopranas) pasirodymas. Ji taip pat yra „Canto Fiorito“ narė, aktyvi šio ansamblio ir kitų senosios muzikos projektų organizatorė. Įdomu, kad R. Dubinskaitė yra baigusi ne tik solinio dainavimo studijas Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje, bet prieš tai studijavo dailės istoriją bei teoriją Vilniaus dailės akademijoje ir apsigynė menotyros mokslų daktaro disertaciją.  

Viename interviu dainininkė pripažino, kad šios abi sritys jos gyvenime labai stipriai papildo viena kitą, „kadangi senosios muzikos atlikėjas būtinai turi būti ir tyrinėtojas, nepakanka tik paimti natas ir jas padainuoti. Privalai ištyrinėti kontekstą, žinoti apie stilių, skaityti traktatus, kurie parašyti tame amžiuje, kad suprastum kaip tą muziką atlikti. Humanitarinis išsilavinimas ir sukauptos žinios apie dailę, architektūrą ir kitas meno sritis man padeda suvokti baroką kaip stilių. Aš labai mėgstu ieškoti paralelių tarp muzikos ir dailės bei jas pateikti klausytojams.“

Barokinė muzika neįsivaizduojama be klavesino, tad jo partiją koncerte gros atlikėja iš Latvijos Gertruda Jerjomenko.  

Kviečiame apsilankyti veidrodiniame garsų kambaryje, kuriame spindės Corelli ir Telemanno muzika!

  • Atvykstant į koncertą (sulaukusiems 16 m. ir vyresniems asmenims) būtina turėti galiojuantį Galimybių pasą;
  • Koncertuose privaloma dėvėti medicinines kaukes arba respiratorius (išskyrus vaikus iki 6 m., neįgalumą turinčius asmenis, kurie dėl savo sveikatos būklės kaukių dėvėti negali);
  • Į koncertus draudžiama eiti, jei turite ūmių viršutinių kvėpavimo takų infekcijų (čiaudėjate, kosėjate), kitų užkrečiamųjų ligų požymių, karščiuojate (tokiais laikomi turintys 37,3 laipsnių temperatūros). Asmenys, turintys išvardintus simptomus, į renginį nebus įleidžiami ir pinigai už bilietus nebus grąžinami;
  • Temperatūra bus tikrinama bilietų kontrolierių;
  • Lankytojai, pirkę bilietus kasoje, bus registruojami prieš koncertą;
  • Dėl Galimybių paso ar kitų reikalingų dokumentų patikrinimo, gali susidaryti spūstys, todėl lankytojai prašomi į koncertą atvykti anksčiau;
  • Renginys gali būti fotografuojamas, filmuojamas. Nuotraukos ir vaizdo įrašai gali būti naudojami Klaipėdos koncertų salės socialiniuose tinkluose ir kitose komunikacijos priemonėse. Dalyvaudami renginyje patvirtinate, kad suteikiate leidimą naudoti Jūsų atvaizdą foto ir vaizdo medžiagoje.