Festivalio atidarymo koncertas

Gegužės 1
1 val. 50 min.
10 €

Renginio pradžia: 19.00 val.
Renginio vieta: Klaipėdos koncertų salė

Klaipėdos kamerinis orkestras

Meno vadovas Mindaugas Bačkus

Solistai: Giovanni Sollima (violončelė, Italija), Monika Leskovar (violončelė, Kroatija)

Programa: Giovanni Sollima, Alfredo Piatti, Gioachino Rossini 



Solistai Giovanni Sollima ir Monika Leskovar atlieka kompoziciją 
The Family Tree. 
 
 
 
"Buvo neįmanoma atsilaikyti Giovanni Sollima garsų pasauliui...
Publika buvo visiškoje ekstazėje." 
Time Out Hong Kong
 
 
 
"Ji tikrai nuostabi... Monika yra tas talentas, kuris pasirodo
tik iš Dievo didybės." 
Sofia Gubaidulina, kompozitorė
 
 
 
Giovanni Sollima – „Vibruokite, violončelės!“
Carlo Alfredo Piatti – Serenada dviem violončelėms
Giovanni Sollima – „Medžio ragos daina“ 
**
Gioachino Rossini – „Ašara“
Gioachino Rossini – „Balsas ką tik“
Giovanni Sollima – „Kai mes buvome medžiai“
Festivalio atidarymo koncerte Klaipėdos kamerinis orkestras muzikuos kartu su pasaulinio garso violončelininku ir kompozitoriumi Giovanni Sollima. Giovanni Jo „kalbinama“ violončelė skambėjo „Carnegie Hall“ Niujorke, „Wigmore“ ir „Queen Elizabeth“ salėse Londone, „Salle Gaveau“ Paryžiuje, „Musicgebouw“ Amsterdame, „La Scala“ Milane bei daugelyje kitų.

Šis violončelės supervirtuozas komunikuoja su pasauliu ne tik įspūdinga atlikėjiška veikla, bet ir novatoriškomis kompozicijomis, reikšmingai papildančiomis instrumento repertuarą ir plečiančiomis jo galimybių ribas. Jo kūryba tyrinėja naujus horizontus, balansuodama tarp įvairiausių žanrų ir sukurdama skambesių erdvę, kurioje patogiai jaučiasi tiek klasikinės, tiek metalo muzikos gerbėjai.

Menininkas, ieškodamas originalios muzikinės raiškos galimybių, neapsiriboja tradiciniais akustiniais ir elektriniais instrumentais – kompozicijose G. Sollima naudoja ir savo paties sukurtus instrumentus. Nuo 2010 m. violončelininkas dėsto „Santa Cecilia“ akademijoje Romoje, kur yra pripažintas „Akademijos nariu“ – tai aukščiausias Italijos apdovanojimas, skiriamas muzikams.

Net tris Giovanni Sollima kūrinius išgirsime šiame koncerte. Tarp jų bus „Kai mes buvome medžiai”  /  „When We Were Trees“, kurį atlikėjas įrašė kartu su kita programos soliste – garsia violončelininke Monika Leskovar. Laimėjusi daug tarptautinių konkursų, ši atlikėja bendradarbiauja su svarbiausiais Europos simfoniniais orkestrais, dirigentais ir kompozitoriais. Monika Leskovar – buvusi violončelininko Davido Geringo studentė Hannso Eislerio aukštojoje muzikos mokykloje Berlyne.

Klaipėdos kamerinis orkestras yra vienas jauniausių ir dinamiškiausių tarp profesionalių Lietuvos kamerinių orkestrų. Kruopščiai formuojamomis programomis ir uždegančiomis interpretacijomis KKO jau daugiau nei du dešimtmečius aktyviai siekia stimuliuoti ir šviesti savo auditoriją, pateikdamas plačią įvairių epochų muzikinių stilių ir žanrų paletę nuo baroko iki šių dienų ir uostamiestyje steigdamas naujas orkestro koncertų tradicijas.

Nuolatinio dirigento neturintis KKO iš kitų kamerinių orkestrų pirmiausia išsiskiria stipriu ansambliškumo pojūčiu. Jis nuosekliai gilinasi į baroko muzikos interpretaciją, dalyvaudamas meistriškumo klasėse su senosios muzikos atlikimo specialistais ir į savo pasirodymus įtraukdamas istorinius instrumentus; plečia pažintį su daugiakalbe ir daugiataute XX ir XXI a. kūryba, nemažai dėmesio skirdamas ir įvairių laikotarpių lietuvių kompozitorių kūriniams. Kartu su repertuaru plečiasi orkestro gastrolių geografija: ne sykį aplankyti daugelis Lietuvos festivalių, Kauno ir Vilniaus filharmonijos, Vokietija, Lenkija, Ukraina, Latvija. Estija, Suomija, Italija, Šveicarija ir kt.

Neblėstantis orkestro narių užsidegimas nuolat tobulinti kamerinio muzikavimo įgūdžius ir plėsti stilistinę atliekamos muzikos įvairovę subrandino išskirtinį skambesį ir ilgainiui pavertė jį patraukliu kūrybiniu partneriu rengiant ambicingas programas su tarptautinį pripažinimą pelniusiais dirigentais bei solistais.

 


 

Koncerto pertraukos metu I a. fojė bus atidaryta muzikologės Danutės Petrauskaitės parengta paroda „Violončelės mokyklos ištakos ir raida Lietuvoje“